Opisane w rozdziale 7 wymagania dotyczące dobrych praktyk operacyjnych, które należy rozpatrywać po pierwsze odpowiednio do charakteru prowadzonej działalności, po drugie uwzględniając ryzyka dotyczące obsługiwanych produktów.
Opisane w rozdziale 7 wymagania dotyczące dobrych praktyk operacyjnych, które należy rozpatrywać po pierwsze odpowiednio do charakteru prowadzonej działalności, po drugie uwzględniając ryzyka dotyczące obsługiwanych produktów.
Aby audyt był wiarygodnym i skutecznym narzędziem dostarczającym rzetelnych informacji muszą być dochowywane standardy prac i zachowań audytorów. Jest to warunek dokonywania niezależnych ustaleń i wyciągania na ich podstawie opartych na obiektywnych dowodach wniosków odnoszących się bezpośrednio do kryterium audytu.
Z racji charakteru prowadzonej działalności, wymagania dotyczące budynków i otoczenia skierowane są głównie do Organizacji zajmujących się magazynowaniem. Należy jednak zwrócić uwagę, że każda Organizacja ma swoja siedzibę, dlatego w punkcie czwartym znajdziemy też wymagania ogólne, odpowiednie dla firm zajmujących się dystrybucją.
Zgodnie z treścią normy ISO 19011:2018 audytorzy powinni postępować zgodnie z zasadami audytowania oraz profesjonalnie podchodzić do procesu audytu wykazując się szeregiem cech pożądanych dla audytora. Zasady audytowania zostały omówione w osobnym artykule...
Przedstawiamy Państwu pierwszy z serii artykułów dotyczących planowania i realizacji audytów wewnętrznych w Laboratoriach realizujących wytyczne określone w normie ISO/IEC 17025.
Zarządzanie kompetencjami audytorów wewnętrznych, jest elementem zarządzania programem audytów wewnętrznych. Kwalifikując daną osobę jako potencjalnego audytora wewnętrznego należy wziąć pod uwagę szereg kwestii.
Biorąc za przykład wymagania ISO 9001, ISO 14001 oraz ISO 45001 zauważamy, że przegląd zarządzania jest jednym z obowiązków najwyższego kierownictwa. Przegląd jest punktem rozliczeniowym kończącego się okresu i programującym zadania systemowe na kolejny okres. Jest zatem niesłychanie istotnym punktem na osi funkcjonowania systemu zarządzania.
Standard BRC Storage and Distribution definiuje hurtowników jako firmy, które kupują (mają tytuł prawny) produkt w celu odsprzedaży innym firmom (nie konsumentowi końcowemu). BRC Storage and Distribution może być stosowany wyłącznie przez hurtownie, które mają pod bezpośrednią kontrolą magazyny, w których przyjmowany jest zakupiony produkt, i dostarczają lub umożliwiają odbiór tego produktu klientom (inne firmy).
Kim jest interesariusz? Interesariusz czyli inaczej strona zainteresowana zgodnie z treścią norm ISO, to osoba lub organizacja, która nawet nie wchodząc w bezpośrednią interakcję z organizacją może na nią wpływać, lub działalność organizacji może wpływać na nią. Mowa tu zatem o relacji jednokierunkowej lub wektorowej czyli wzajemnym oddziaływaniu.
Czym jest mapa procesów w kontekście wymagań ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001? Mapa procesów jest graficznym odwzorowaniem całości procesów zachodzących w organizacji oraz powiązań pomiędzy tymi procesami. Mapa jest zatem narzędziem stosowanym w celu