Jak wygląda audyt ISO?

Audyt zazwyczaj składa się z dwóch faz. W pierwszej audytor zapoznaje się z dokumentacją systemową. Ta faza audytu zwykle może odbywać się poza siedzibą firmy.

II faza audytu – u Klienta – rozpoczyna się spotkaniem otwierającym. Powinny wziąć w nim udział osoby odpowiedzialne za audytowane procesy. Często w spotkaniu uczestniczą przedstawiciele Najwyższego Kierownictwa. Podczas spotkania omawiany jest zakres audytu, plan audytu. Audytor odpowie też na ewentualne pytania, rozwieje niejasności, jeżeli takowe wystąpią.

Później Audytor rozpocznie właściwie audytowanie. Sprawdzi, czy zostały zrobione audyty wewnętrzne i przegląd zarządzania. Będzie rozmawiał z pracownikami i zbierał dowody na to, że system, którego dotyczy audyt, działa jak należy. Na tej podstawie zredaguje ustalenia z audytu, które omówi z zainteresowanymi podczas spotkania zamykającego. W przypadku wystąpienia jakiś niezgodności wspólnie uzgadniają sposób ich wyeliminowania i czas na ich usunięcie.

Dodaj komentarz

4 × 2 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.